Paard in training zetten

Het is ook mogelijk om bij ons uw paard in training te zetten. Wellicht loopt u tegen een bepaald probleem aan, of vindt u het fijn als er bepaalde ‘knoppen’ op uw paard bevestigd of gezet worden omdat u zelf daar niet de ervaring mee heeft.

Wij hebben zowel ervaring met het opleiden van het paard tot de hogere dressuursport als het oplossen van 'probleemgedrag'.

Het in training zetten van het paard hoeft echter niet altijd een rijtechnische reden te hebben. Het kan ook zijn dat het rijden van uw paard voor u even niet meer gaat vanwege een zwangerschap, vakantie of andere redenen. Ook daarvoor bieden wij verschillende mogelijkheden aan. In onze omgeving komen wij ook paarden trainen op locatie, neem daarvoor contact met ons op.

Problemen verhelpen

Wij hebben inmiddels veel ervaringen met paarden met 'problemen' zoals staken, stijgeren, wegschieten etc. Belangrijk is te analyseren waar het probleem door komt, zodat de oorzaak aangepakt kan worden en gericht kan worden getraint. Wij geven ieder paard een eerlijke kans en bieden een gerichte training met rust, geduld, duidelijkheid en consequentie. Wij vinden het wel belangrijk om uitgesloten te hebben dat paarden met verkeerd gedrag gebreken hebben en zullen daar dan ook naar vragen.

Sportpredicaat

Voor veel fokkers is het interessant om hun merrie op te leiden naar het Z2 niveau. Op dit niveau ontvangen KWPN'ers het zogeheten sportpredicaat, iets wat in de fokkerij als duidelijke meerwaarde wordt gezien. Al meerdere paarden hebben wij op mogen leiden tot dit niveau. Voor het Z2 niveau dient het paard minimaal 6 jaar oud te zijn en dienen zij in deze klasse een changement (vliegende galopwisseling) te springen.

Wedstrijdtraining

Wil jij je paard verder opgeleid hebben in de sport? Dan is het mogelijk om je paard bij ons te laten trainen en uit te laten brengen op wedstrijden in een gewenste klasse. Wij trainen en leiden paarden op tot en met lichte tour niveau. Gezien onze eigen klasses mogen wij paarden in de klasse uitbrengen waar wij zelf voor kiezen, dit heeft voordelen om in kortere tijd voor paarden een gewenste klassering te verkrijgen. Uiteraard dient het paard per klasse wel aan eisen en vaardigheden te voldoen.

Als u uw paard in training wilt zetten volgt eerst contact over de reden waarom u uw paard in training wilt zetten en wat u graag wenst te bereiken met de training. Vervolgens wordt op basis van een korte analyse een voorstel gedaan voor de training waarna u kunt aangeven hiermee door te willen gaan of niet.
Als uw paard in training staat kunt u natuurlijk ten alle tijden bij uw paard langskomen. We houden hierover onderling goed contact en maken afspraken voor uw bezoek, zodat u uw paard bijvoorbeeld ‘in actie’ kunt zien. Gedurende de training kunt u als u dat wenst op de hoogte gehouden worden van de vorderingen ook eventueel met foto/video materiaal.

De trainingen van paarden verloopt met dezelfde rust, geduld en duidelijkheid als het beleren van onze eigen paarden. Ieder paard is anders en daarop zal de training worden aangepast. Het doel is wederom het ontwikkelen van een ‘happy athlete’ die met vertrouwen en zelfverzekerdheid met de ruiter samenwerkt.

Reigerstraat 3
3471XE Kanis

06-23615235
KVK: 68290888

Stallocatie:
Van Teylingenweg 188 in Kamerik
© 2020 Horsedreams-tc. Alle rechten voorbehouden.